Zderzenia czołowe to najczęściej występujące wypadki i te, w których siły są najbardziej dotkliwe.
Nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć, kiedy i jaki wypadek samochodowy może nas spotkać. W związku z tym, nie można przygotować ani dostosować umiejscowienia pasażerów, jako środka bezpieczeństwa. Z tego powodu zawsze należy obliczyć najgorszy scenariusz: zderzenie czołowe. Zderzenia czołowe to najbardziej prawdopodobne wypadki i te, w których siły są najbardziej dotkliwe. Najlepszym sposobem, aby zabezpieczyć się podczas zderzenia czołowego, jest podróżowanie tyłem do kierunku jazdy.
Jeśli mięśnie szyi dziecka są poddawane zbyt dużej sile, konsekwencje mogą być katastrofalne. Siedząc w pozycji tyłem do kierunku jazdy znacznie zmniejszysz siły, którym poddawana jest szyja.
Gdy zderzenie nastąpi z prędkością 50 km / h (31 mph), nacisk wywierany na szyję dziecka o masie 15 kg i siedzącego w pozycji przodem do kierunku jazdy, będzie wynosił 180-220 kg. Jeśli dziecko zamiast tego siedzi tyłem do kierunku jazdy, siły te zostaną zredukowane do 40-60 kg. W tym samym czasie foteliki do jazdy tyłem będą chronił dziecko przed elementami latającymi w samochodzie.
Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że twoje dziecko nie jest twoją kopią. Najważniejszą różnicą jest wielkość głowy. Dla dziecka w wieku 5 miesięcy głowa stanowi 25% masy ciała. U osoby dorosłej, głowa stanowi jedynie 6%.
Niezależne badania rzeczywistych wypadków drogowych przeprowadzone przez Volvo i Folksam pokazują, że Twoje dziecko, do wieku 4 lat, ma 5 razy większe szanse na przeżycie i / lub uniknięcie poważnych obrażeń, jeśli siedzi tyłem do kierunku jazdy, a nie przodem.
Badania wypadków drogowych przeprowadzone przez Volvo pokazują również, że wśród dzieci w grupie wiekowej 0-4 lata, siedzących tyłem do kierunku jazdy, tylko 8% zostało rannych i potrzebowało pomocy medycznej. W przypadku dzieci w tej samej grupie wiekowej 40% siedzących tyłem do kierunku jazdy potrzebowało pomocy medycznej.
Niezależne badania* rzeczywistych wypadków drogowych pokazują, że Twoje dziecko, do wieku 4 lat, ma 5 razy większe szanse na przeżycie i / lub uniknięcie poważnych obrażeń, jeśli siedzi tyłem, a nie przodem do kierunku jazdy.
*Żródło Volvo i Folksam
To pokazuje, że podróżowanie tyłem do kierunku jazdy, jest 5 razy bezpieczniejsze od podróżowania przodem do kierunku jazdy.
Szwecja jest światowym liderem w kwestii bezpieczeństwa dzieci w samochodzie. Aby pozostać liderem, wprowadzono Plus Test – jeden z najbardziej wymagających na świecie testów fotelików samochodowych. Niewiele fotelików zdało ten test, wszystkie, którym się udało, były montowane tyłem do kierunku jazdy.
Jako fotelik montowany wyłącznie tyłem do kierunku jazdy, BeSafe iZi Kid X3 i-Size spełnia najsurowsze wymagania na rynku – normę UN r129 (i-Size) i zdany Szwedzki Plus Test.
Bezpieczeństwo tyłem do kierunku jazdy i komfort dla tych najmniejszych i największych maluchów.
For this age the BeSafe iZi Modular i-Size consist of one ISOfix compatible base and a child seats which conform to the new EU standard UN R-129 (i-Size).
Dla tego wieku BeSafe iZi Modular i-Size posiada jedną, kompatybilną bazę ISOfix z fotelikiem dla niemowlaka (iZi Go Modular X1 i-Size) i jest zgodny z nową normą Europejską UN R-129 (i-Size).
Innowacyjny design dla bezpiecznych i przyjemnych podróży.
Komfort i bezpieczeństwo dla niemowlaka wśród rodziny Modular.
Fotelik BeSafe iZi Go X1 jest kompatybilny z szeroką gamą najpopularniejszych wózków dla dzieci zgodnie ze Standardem EN1888.