ZNAJDŹ SKLEP
NIEMOWLAK MALUCH DZIECKO CIĄŻA AKCESORIA NEWSY

Kryteria i proces testu konsumenckiego ADAC

Każdego roku w maju, ADAC i Stiftung Warentest wspólnie z ICRT (International Consumer Research Organisation) publikują największy w Europie test fotelików samochodowych dla dzieci. Niektóre z najnowszych modeli fotelików samochodowych dostępnych na rynku są testowane i oceniane. Informacje o tym, które foteliki są uwzględnione w teście, są poufne do czasu opublikowania testu. Ponadto ADAC i Stiftung Warentest publikują suplement do tego samego testu jesienią tego samego roku.

 


CO TO ICRT, ADAC i STIFTUNG WARENTEST?


ICRT, Międzynarodowa Organizacja Badań Konsumenckich, jest wiodącą na świecie organizacją, która przeprowadza wspólne testy i zapewnia ramy do testowania różnych grup produktów. ICRT jest na przykład członkiem-założycielem Euro NCAP, jednego z największych na świecie testów samochodów. ICRT wdraża i przeprowadza testy fotelików samochodowych razem ze Stiftung Warentest.

Wyniki testu są następnie publikowane przez organizacje w każdym kraju, na przykład "Råd och Rön" w Szwecji i "Which?" W Wielkiej Brytanii.

Stiftung Warentest jest niezależną firmą i wiodącą niemiecką organizacją zajmującą się badaniami konsumenckimi. Nie akceptuje żadnych reklam i jest częściowo finansowana ze środków publicznych w celu zapewnienia swojej niezależności. Każdego roku Stiftung Warentest przeprowadza testy fotelików samochodowych wraz z ADAC.

ADAC jest organizacją reprezentującą interesy właścicieli samochodów w Niemczech, która organizuje testy fotelików samochodowych. Z ponad 16 milionami członków i czasopismem o nakładzie 14 000 000, jest to największa europejska organizacja samochodowa. ADAC jest znany jako jeden z najważniejszych organizacji testujących foteliki samochodowe dla dzieci w Europie.


KRYTERIA I OCENY

Testy wykonywane przez ADAC można zdefiniować jako test skrajny. Prędkość i obciążenia przewyższają te, które posiada system zatwierdzeń Standardów Eurpejskich i są prawie na tym samym poziomie, co w przypadku EuroNCAP dla samochodów. Istotą testu są dwa różne rodzaje testów zderzeniowych: jedno to zderzenie czołowe i drugie to zderzenie boczne.

Test jest wykonywany przy użyciu prawdziwego nadwozia, aby był jak najbardziej realistyczny. Karoseria samochodu używana w ostatnich testach była z najnowszego modelu Volkswagen Golf. Najnowsza generacja manekinów Q używanych w teście fotelika dziecięcego ADAC / Stiftung Warentest zapewnia również bardziej szczegółowe informacje o wydajności niż poprzednio.


Ponadto 50% całkowitego wyniku w ADAC / Stiftung Warentest składa się z oceny w zakresie obsługi, ergonomii i jakości wykonania. W tych kategoriach oceniane są również kryteria takie jak łatwość użytkowania, ryzyko niewłaściwego użytkowania, komfort dla dziecka, jakość skorupy fotelika, miejsce w samochodzie, instrukcja obsługi itp.

ŚWIETNE WYNIKI TESTÓW ADAC DLA FOTELIKÓW BESAFE

W ciągu ostatnich dwóch lat wszystkie cztery foteliki BeSafe zatwierdzone przez normę UN R129 do użytkowania od urodzenia do 12 lat zostały przetestowane przez niezależny niemiecki instytut testowy ADAC / Stiftung Warentest.

W 2016 roku pojawiły się trzy nowe foteliki BeSafe. Model iZi Kid X2 i-Size uzyskał historyczny wynik bezpieczeństwa 1,1 i został zaprezentowany jako zwycięzca testu w swojej kategorii (około 1-4 lat) przez ADAC. Innowacyjna koncepcja iZi Modular została również przetestowana przez ADAC / Stiftung Warentest w 2016 roku i osiągnęła świetne wyniki "Bardzo dobry" i "Dobry" w kategorii bezpieczeństwo oraz ogólny wynik "Dobry" dla wszystkich kategorii testu.

W 2018 r. fotelik iZi Flex FIX i-Size był pierwszym fotelikiem z wysokim oparciem zatwierdzonym przez normę UN R129, który kiedykolwiek został uwzględniony w teście i uzyskał ocenę "Dobry" we wszystkich testowanych kategoriach. Jest to jedyny fotelik w teście, któremu udało się połączyć wyjątkowy wynik zderzenia bocznego 1,2 z doskonałym rezultatem "miejsca dla dziecka" i "wykorzystania przestrzeni w samochodzie".