9 lipca 2013 r. wprowadzono nowe zasady dotyczące fotelików samochodowych. Przepisy te nakładają bardziej surowe wymagania dotyczące tego, jak długo dzieci powinny jeździć tyłem do kierunku jazdy. Nowa norma została nazwana UN r 129 (i-size) i ostatecznie ma zastąpić normę ECE R 44 04.
Nowe przepisy i-Size wymagają, aby producenci fotelików samochodowych oferowali na rynku foteliki, które umożliwiają przewożenie dziecka tyłem do kierunku jazdy, aż do 15. miesiąca życia, by w tym okresie zapewnić dziecku największe możliwe bezpieczeństwo.
Dostępne na rynku foteliki samochodowe grupy 0 + nie są wystarczająco duże, aby dzieci mogły siedzieć tyłem do kierunku jazdy do 15. miesiąca życia. W tym wypadku producenci muszą zaoferować większe foteliki samochodowe 0 +, albo zastąpić obecną grupę fotelików 0+ fotelikami, które zostaną dostosowane do przewożenia dzieci tyłem do kierunku jazdy dłużej.
Będzie silny nacisk na używanie fotelików samochodowych zamontowanych za pomocą systemu ISOfix oraz na ograniczenie sytuacji nieprawidłowego zamontowania i użytkowania fotelików samochodowych. Przepisy określają również wymogi nałożone na producentów samochodów. Od 2013 r. jest wymagane, by wszystkie nowe samochody były wyposażone w zaczepy ISOfix.
Od lipca 2013 r. producenci samochodów mogą zacząć oznaczać fotele samochodowe z logo i-Size. Fotele te będą wyposażone w zaczepy ISOfix, a wszystkie foteliki samochodowe, z homologacją i-Size, mogą być montowane we wszystkich samochodach z logo i-Size. Podłoga w samochodzie przy foteliku samochodowym z homologacją i-Size, zawsze będzie wystarczająco mocna, aby wytrzymać nacisk nogi podpierającej fotelik, nawet jeśli pod spodem znajduje się schowek.
W normie ECE R44-04 nie ma wymogu dotyczącego wzrostu dziecka. W regulacji foteliki i-Size każdy krok w skali wzrostu koreluje z minimalną długością i szerokością ramion oraz szerokością bioder. Zmieniony został system doboru fotelików - najważniejszym kryterium jest teraz wzrost dziecka. Poza wzrostem, norma i-Size uwzględnia maksymalną wagę dziecka, które może usiąść w foteliku.
Chociaż organizacje konsumenckie przez wiele lat testowały foteliki samochodowe pod względem ochrony przed zderzeniami bocznymi, nie ma wymogu przeprowadzania takich testów w normie ECE R44-04. W regulacji i-Size istnieje szereg kryteriów ochrony przed zderzeniami bocznymi, co oznacza, że wszystkie foteliki i Size są testowane pod tym kątem, zapewniając ochronę boczną. Foteliki samochodowe bez takiej ochrony znikną z rynku, gdy homologacja ECE R44-04 zostanie wycofana.
W fazie 1 normy Fotelik i Size zdefiniowano szereg wymagań, które pozwolą zredukować zjawisko nieprawidłowego montowania oraz korzystania z fotelików samochodowych. Możliwość instalacji danego fotelika zarówno za pomocą złączy ISOfix jak i 3-punktowego pasa bezpieczeństwa nie jest dopuszczalna w fazie 1 normy i-Size. System ISOfix minimalizuje ryzyko nieprawidłowego montażu fotelika samochodowego.