Wielu rodziców zastanawia się który obrotowy fotelik BeSafe wybrać – izi Turn czy izi Twist. Między tymi fotelikami jest kilka zasadniczych różnic, które zaraz wyjaśnimy.

Konstrukcja

Konstrukcyjnie modele izi Turn oraz izi Twist są bliźniaczymi fotelami. Mają identyczną bazę, tak samo wychylają się do spania, a jedyną rzeczą, która je rozróżnia jest kierunek jazdy, w którym może podróżować dziecko.

Kierunek jazdy

BeSafe izi Turn jest fotelikiem obrotowym dwustronnym, oznacza to, że obraca on się 360 stopni. W nim dziecko ma możliwość jazdy zarówno tyłem jak i przodem do kierunku jazdy.
Z kolei BeSafe izi Twist jest fotelikiem tylko tyłem, który obraca się do boku, aby wspomóc rodzica we wkładaniu do niego dziecka. Izi Twist nie ma możliwości jazdy przodem do kierunku jazdy.

Decyzję o kierunku jazdy dziecka należy podjąć przed zakupem fotelika. Wybierając izi Twist decydujemy się na jazdę tyłem do 4 roku życia. Oczywiście BeSafe rekomenduje takie rozwiązanie, bo jazda tyłem jest 5x bezpieczniejsza. Ważne – nie ma możliwości sprawienia, aby Twist obrócił się przodem.

Testy

Fotelik BeSafe izi Twist na wiosnę 2020 został przetestowany w niemieckim instytucie ADAC. Uzystał notę za bezpieczeństwo 1.5, co przekłada się na ocenę 5 gwiazdek. BeSafe izi Twist ma pozytywnie zaliczony Test Plus, zwany najbardziej rygorystycznym testem dla fotelików samochodowych. Ponadto izi Twist posiada homologację i-size, co świadczy także o jego bezpieczeństwie podczas zderzeń czołowych i bocznych.

Fotel BeSafe izi Turn posiada homologację i-size, co pozytywnie świadczy o jego bezpieczeństwie w testach zderzeniowych czołowych oraz bocznych. Jako, że jest to fotel z opcją jazdy przodem, nie ma on zaliczonego Test Plusa. Test Plus przyznawany jest fotelom tylko tyłem do kierunku jazdy. Nie posiada on także testów ADAC, jednak jako brat bliźniak izi Twista możemy uznać, że obrócony tyłem także ma ocenę 5 z bezpieczeństwo. Jego wysokie bezpieczeństwo przy jeździe przodem potwierdza pozytywnie zaliczona homologacja i-size.

Jeżeli rodzicom zależy na dłuższej jeździe tyłem, niż 4 rok życia polecamy nowy model – BeSafe Stretch, który pozwala na jazdę tyłem do 125 cm / 36 kg

Jak działają testy ADAC?

Warto uzmysłowić sobie, że testy ADAC nie testują tylko bezpieczeństwa fotelika w trakcie zdarzenia drogowego, ale sprawdzają także inne rzeczy, jak obsługa, ergonomia czy zawartość substancji szkodliwych w tapicerce. Specjaliści od fotelików przy ocenianiu danego modelu zwracają uwagę głównie na ocenę za bezpieczeństwo, która stanowi jedynie 40% całości. Ocena ogólna bowiem może być zaniżona przez pozostałe 60%, w którym znajduje się np. obsługa czy ergonomia.

Ciekawostka – ADAC testuje foteliki w zderzeniu czołowym przy prędkości 64 km/h oraz zderzeniu bocznym przy prędkości 50 km/h.

Dodaj komentarz