Czy kiedykolwiek zauważyłeś, że tylne siedzenia niektórych samochodów posiadają siedziska o dość ostrym kącie? Dla pasażerów oznacza to siedzenie niżej z pupą i udami skierowanymi nieco w górę zamiast pod kątem 90°. Te tak zwane „pochyłe siedzenia pojazdów” często występują w samochodach o mniejszej przestrzeni wewnętrznej, modelach sportowych i samochodach luksusowych i mogą być dostępne z różnych powodów: zmniejszają przestrzeń potrzebną na nogi i dają więcej miejsca wokół głowy lub mogą zmniejszyć ryzyko nurkowania u dorosłych - co oznacza zsuwanie się pod pasem w razie wypadku.
Chociaż te pochyłe fotele samochodowe mają zalety dla dorosłych, stwarzają problemy dla dziecięcych fotelików samochodowych skierowanych tyłem do kierunku jazdy (które są 5 razy bezpieczniejsze niż foteliki skierowane przodem i powinny być używane co najmniej do 4 roku życia). Kąty siedzeń pojazdu zwykle wahają się od 5 do 20 stopni, dlatego też w najgorszym przypadku dziecięcy fotelik samochodowy skierowany tyłem do kierunku jazdy może być dość pionowo w samochodzie, co daje dziecku pionowy kąt siedzenia, który często nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa, ale może być niewygodny, szczególnie dla mniejszych dzieci.
BeSafe podjął się tego wyzwania stworzonego przez przemysł samochodowy i opracował Universal Level Technology™: specjalną konstrukcję siedziska i bazy, która jest skonstruowana nawet w razie najgorszego scenariusza, czyli pochyłych siedzeń pojazdu o kącie do 20°. W przeciwieństwie do innych popularnych konstrukcji dziecięcych fotelików samochodowych, tutaj siedzisko fotelika nie opiera się płasko na powierzchni bazy, tylko jest osadzone pod kątem. W ten sposób Universal Level Technology ™ zapewnia ten sam kąt ustawienia fotelika na wszystkich siedzeniach pojazdu, ponieważ jego konstrukcja działa niezależnie od kanapy samochodu.
Tak, jeśli twój samochód ma siedzenia, które nie są tak strome jak 20° a bardziej płaskie, będziesz miał odstęp między siedzeniem pojazdu a bazą fotelika. Może się to wydawać niecodzienne, ale absolutnie nie ma wpływu na bezpieczeństwo ani stabilność fotelika.
Dzieje się tak, ponieważ siły uderzenia podczas wypadku rozkładane są na podłogę pojazdu, następnie przez nogę wypierającą i nadwozie samochodu za pomocą punktów kotwiczenia ISOfix. Dotyczy to nie tylko fotelików BeSafe z technologią Universal Level Technology ™, ale także każdego innego fotelika dziecięcego na rynku, który posiada nogę wypierającą, nawet jeśli baza fotelika spoczywa na kanapie pojazdu; a to wszystko dlatego, że materiał siedziska kanapy samochodu jest na tyle miękki, że skompresowałby się, gdyby działały na niego jakiekolwiek siły. Kanapy pojazdów są wypełnione pianką, a jeśli zdarzy się wypadek i na kanapę zostanie wywarty nacisk, ugina się jak poduszka.