HTS BeSafe od początku lat dziewięćdziesiątych używa laboratorium testowego ADAC i jego kryteriów testowych do dynamicznych testów zderzeniowych dla wszystkich fotelików BeSafe. Ogólnie rzecz biorąc, kryteria tego testu są o około 50% bardziej rygorystyczne niż norma ECE R44.
HTS BeSafe ma na celu opracowanie produktów o najwyższych parametrach bezpieczeństwa na rynku. Z tego powodu inwestujemy dużo pieniędzy i czasu, wykorzystując ADAC oraz ich możliwości i wiedzę w zakresie rozwoju fotelików samochodowych BeSafe.
Wszystkie fotele BeSafe są testowane przez ADAC przed wejściem na rynek. Testy przeprowadzane przez ADAC są bardziej rygorystyczne niż zwykłe testy fotelików samochodowych dla dzieci, które podlegają wszystkim producentom. Poniżej znajduje się wyjaśnienie, w jaki sposób przeprowadzane są testy.
Organizacje konsumenckie w Europie przeprowadzają coroczne testy zderzeniowe nowych fotelików samochodowych będących na rynku. Producenci fotelików samochodowych nie biorą udziału w wyborze fotelika lub marki. Organizacje konsumenckie kupują produkty od rzeczywistych sprzedawców, zwykle w Niemczech. Dynamiczne testy zderzeniowe są przeprowadzane przez ADAC w południowych Niemczech zgodnie z kryteriami testu zderzeniowego ADAC.
Producent fotelika samochodowego nie ma dostępu do żadnych informacji o wynikach testu produktu przed opublikowaniem testu przez niemiecką organizację konsumencką, Stiftung Warentest i ADAC.
Testy zderzeniowe w ADAC są trudniejsze niż w przypadku fotelików, które są testowane aby uzyskać homologację w Europie (ECE R44). Zderzenie czołowe i kolizja boczna to najważniejsze elementy testów, jednak kluczową rolę odgrywa również konstrukcja fotelika.
Wyniki dynamicznego testu zderzeniowego stanowią 50% całkowitej oceny na produkt.
Pozostałe 50% opiera się na ryzyku niewłaściwego użycia, łatwej instalacji, komfortu dla dziecka, obsługi i czyszczenia fotelika, instalacji fotelików w prawdziwych samochodach. Dodatkowo test konsumencki przeprowadza bardzo krytyczny test na występowanie niebezpiecznych składników chemicznych. Kryteria te są stale aktualizowane zgodnie z nowymi badaniami i wiedzą.
Od 2011 r. większy nacisk kładzie się na komfort dziecka. Ocenia się pozycję siedzącą i przestronność fotelika. Ocenia się również, ile miejsca zajmuje fotel w samochodzie.
Podczas tej części testu foteliki instalowane są w trzech różnych typach samochodów, jednym średnim rodzinnym samochodzie, jednym mniejszym rodzinnym samochodzie i jednym "mini samochodzie", foteliki instalowane są po bokach i na środkowym miejscu tylnej kanapy. Kryteria testu są oceniane przez ekspertów i rodziców. W tych częściach testu używane są zarówno manekiny testowe, jak i prawdziwe dzieci.
Montaż fotelika:
Regulowanie fotelika do dziecka:
Instrukcja:
Ile miejsca w samochodzie zajmuje fotelika gdy jest prawidłowo zamontowany?
Jak ergonomiczna jest pozycja siedząca jak również pozycja leżąca, gdy fotelik jest prawidłowo zamontowany?
Jak dużo miejsca na uda i nogi posiada dziecko
Jak dobrze wyściełany jest fotelik?
Jak dobrą widoczność posiada dziecko w foteliku gdy fotelik jest prawidłowo zamontowany i dziecko jest prawidłowo zabezpieczone?
Jak łatwo można wyczyścić fotelik?
Jak łatwo można ściągnąć i wyprać tapicerkę?
ICRT przetestował fotele pod kątem szkodliwych i niepożądanych substancji chemicznych. Organizacja konsumencka ma bardzo ścisłą ocenę składników chemicznych. Przy złym wyniku, będzie to miało negatywny wpływ na całkowity wynik testu fotelika.