ZNAJDŹ SKLEP SZKOLENIA ONLINE !
NIEMOWLAK MALUCH DZIECKO CIĄŻA AKCESORIA NEWSY

Kryteria i proces testu konsumenckiego ADAC

Co roku w maju ADAC i Stiftung Warentest wraz z ICRT (Międzynarodową Organizacją Badań Konsumenckich) publikują największy w Europie test fotelików samochodowych. Niektóre z najnowszych modeli fotelików samochodowych na rynku są testowane i oceniane. Informacje, które foteliki samochodowe są objęte testem, są poufne do czasu opublikowania testu. Ponadto ADAC i Stiftung Warentest publikują dodatek do tego samego testu jesienią tego samego roku.

 

Czym są ICRT, ADAC i Stiftung Warentest?

ICRT, Międzynarodowa Organizacja Badań Konsumenckich, jest wiodącą na świecie organizacją, która przeprowadza wspólne testy i zapewnia ramy do testowania różnych grup produktów. ICRT jest na przykład członkiem założycielem Euro NCAP, jednego z największych na świecie testów samochodów. ICRT wdraża i przeprowadza testy fotelików samochodowych wspólnie ze Stiftung Warentest.
Wyniki testu są następnie publikowane przez organizacje krajowe w każdym kraju, na przykład „Råd och Rön” w Szwecji i „Which?” W Wielkiej Brytanii.

Stiftung Warentest jest niezależną firmą i wiodącą w Niemczech organizacją badań konsumenckich. Nie akceptuje żadnej reklamy i jest częściowo finansowany ze środków publicznych, aby zapewnić mu niezależność. Każdego roku Stiftung Warentest przeprowadza testy fotelików samochodowych razem z ADAC.

ADAC to organizacja reprezentująca interesy właścicieli samochodów w Niemczech, która organizuje testy fotelików samochodowych dla dzieci. Jest to największa organizacja motoryzacyjna w Europie, z ponad 16 milionami członków i magazynem liczącym 14 000 000 egzemplarzy. ADAC jest znany jako jeden z najważniejszych testerów dziecięcych fotelików samochodowych w Europie.


Kryteria i oceny

Testy wykonywane przez ADAC można zdefiniować jako test ekstremalny. Prędkość i obciążenia przewyższają prędkość zgodną z systemem zatwierdzania norm europejskich i są prawie na tym samym poziomie, co EuroNCAP dla samochodów. Istotą testu są dwa różne typy testów zderzeniowych: jedno uderzenie czołowe i jedno uderzenie boczne.

Test jest wykonywany przy użyciu prawdziwej karoserii samochodowej, aby był jak najbardziej realistyczny. Nadwozie użyte w ostatnich testach było najnowszym modelem Volkswagena Golfa. Najnowsza generacja manekinów Q-Dummies stosowanych w teście fotelików dziecięcych ADAC / Stiftung Warentest zapewnia również bardziej szczegółowe informacje o wydajności niż poprzednio.

Ponadto 50% całkowitego wyniku w ADAC / Stiftung Warentest składa się z ocen w zakresie obsługi, ergonomii i jakości wykonania fotelika. W tych kategoriach oceniane są również kryteria takie jak łatwość obsługi, ryzyko niewłaściwego użycia, komfort dla dziecka, jakość tapicerki, miejsce w samochodzie, instrukcja obsługi itp.

BeSafe iZi Flex FIX i-Size ADAC

Świetne wyniki w teście ADAC dla fotelików BeSafe

W ciągu ostatnich dwóch lat wszystkie cztery foteliki BeSafe zatwierdzone przez normę UN R129 od urodzenia do 12 lat zostały przetestowane przez niezależne niemieckie instytucje testowe ADAC / Stiftung Warentest.

W 2016 r. Zaprezentowano trzy foteliki samochodowe BeSafe, a fotelik iZi Kid X2 i-Size uzyskał historyczny wynik bezpieczeństwa 1,1 i został uznany przez ADAC za zwycięzcę testu w swojej kategorii (ok. 1-4 lat). Innowacyjna koncepcja iZi Modular została również przetestowana przez ADAC / Stiftung Warentest w 2016 r. i osiągnęła świetne wyniki za bezpieczeństwo „Bardzo dobry” i „Dobry” oraz ogólny wynik „Dobry” dla wszystkich elementów Koncepcji Modularnej.

W 2018 r. fotelik iZi Flex FIX i-Size był pierwszym zatwierdzonym przez normę UN R129 fotelikiem z podwyższonym oparciem, który kiedykolwiek został użyty w teście i uzyskał „dobre” wyniki we wszystkich testowanych kategoriach. Jest to jedyny fotelik w teście, w którym udało się połączyć wyjątkową ocenę uderzenia bocznego 1,2 z doskonałymi wynikami w „przestrzeni dla dziecka” i „wykorzystaniu przestrzeni w samochodzie”.

ZNAJDŹ SKLEP