ZNAJDŹ SKLEP
NIEMOWLAK MALUCH DZIECKO CIĄŻA AKCESORIA NEWSY

Dlaczego ochrona boczna ma znaczenie – 12-tygodniowe dziecko przeżywa uderzenie boczne wyłącznie z zadrapaniem

Ochrona przed uderzeniami bocznymi w fotelikach samochodowych może uratować życie. Uderzenia boczne są drugim najpowszechniejszym źródłem poważnych urazów u dzieci w pojazdach. Niemiecka matka Laura i jej 12-tygodniowa córka uczestniczyły w strasznym wypadku. "Jestem wdzięczna za nasze życie" - mówi Laura.

 

To scenariusz, który każdy z nas może sobie wyobrazić podczas zwyczajnego dnia w mieście: Lura prowadzi główną drogą swój Volkswagen Sharan nie więcej niż 50 km/h i mniej niż 500 metrów od domu, gdy zbliża się do skrzyżowania. Zaledwie kątem oka widzi ciężąrówkę jedącą zbyt szybko i nie zatrzymującą się na znaku STOP. Laura nie ma szansy zareagować, ciężarówka uderza w jej samochód wprost w bok od strony pasażera. Laura straciła przytomność w momencie uderzenia, a kiedy się obudziła, wszystko było zamglone przez poduszki powietrzne, które wystrzeliły. Jej samochód musiał dachować, ponieważ teraz był skierowany w przeciwnym kierunku. Według naocznych świadków jej samochód dachował dwukrotnie.

 
 

Zdeformowana ochrona boczna SIP+ i rozbite szkła wszędzie

Po przebudzeniu, myśli Laury skierowały się wprost na jej 12-tygodniową córkę Emmę. Kiedy dotarła na tyle siedzenie pasażera, zdała sobie sprawę z tego, że drzwi pasażera zostały wyszarpane z samochodu w skutek sił zderzenia, jedyne na czym jej zależało to czy wszystko było w porządku z jej dzieckiem. Dodatkowa osłona boczna fotelika samochodowego (SIP +) została zdeformowana, a fotelik miał delikatne wgniecenia z boku. Emma była pokryta potłuczonym szkłem i krawiła odrobinę od przecięcia na brodzie, jednak Laura instynktownie wiedziała, że wszystko z nią w porządku. Z ulgą Laura wręczyła Emmę w foteliku w ręce pierwszej pomocy, po czym zemdlała.

“Uważam, że moje serce najpier musiało wiedzieć czy z nią jest wszystko w porządku zanim pozwoliło mi na omdlenie."

Siły uderzenia są widoczne na długiej liście obrażeń Laury, w tym urazowe uszkodzenie mózgu pierwszego stopnia, uraz biczowy szyi (smagnięcie biczem), złamanie obojczyka, Zespół Stresu Pourazowego (PTSD), utrata słuchu w 80% i szumy w jednym uchu i utrata słuchu w 20% w drugim uchu. Ale mimo wszystko, najważniejsze dla Laury jest to, że jej córka ma się dobrze. "Jestem wdzięczna za nasze życie" - mówi Laura.

 

Jak działa dodatkowa ochrona boczna w foteliku

Córka Laury, Emma, siedziała w foteliku BeSafe iZi Go Modular i-Size z bazą iZi Modular i-Size podczas wypadku. Fotelik ten został opracowany na bazie 3 warstw przed zderzeniem bocznym: Poduszki w zagłówku, miękka pianka i dodatkowa ochrona boczna SIP+ tworzą obszerną strefę buforową i są wykonane z materiałów absorbujących wstrząsy. Fotelik przeszedł trudne testy homologacyjne UN r 129 (i-size) bez nakładki SIP+, jednak ta dodatkowa ochrona pochłania dodatkowe 20% sił uderzenia. W przypadku zderzenia, SIP+ działa jak strefa zgniotu samochodu i pochłania energię przez deformację.

Należy pamiętać, że zdjęcia wypadków opisane w tym artykule pochodzą od samej Laury i zostały zrobione po sprawdzeniu samochodu i przeniesieniu go z miejsca wypadku. Fotelik został wyciągnięty, aby oddać Emmę w ręce pierwszej pomocy, a później został tylko luźno włożony do samochodu.


Żródła: Post na Facebooku dodany przez Laurę na Niemieckiej grupie Tyłem do kierunku jazdy “Reboard – Unsere Kinder fahren rückwärts”; wiadomości od Laury po tym jak BeSafe usłyszało jej historię; wywiad przeprowadzony z Laurą na blogu po jej udostępnionym poście na Facebook'u: https://dierabenmutti.de/2017/09/04/mama-laura-berichtet-ohne-reboarder-waere-mein-baby-tot/

ZNAJDŹ SKLEP