O tym, czy fotel jest bezpieczny i spełni swoją rolę w razie kolizji decyduje wiele rzeczy. Prawidłowa instalacja jest jednym z niezwykle istotnych czynników bezpieczeństwa. Dobrze zamontowany fotel jest stabilny i posiada odpowiedni kąt. Jeżeli kąt jest optymalny wówczas:

  • główka dziecka nie opada i nie ma ryzyka uduszenia
  • główka dziecka znajduje się w strefie ochronnej, czyli w zagłówku i jest chroniona podczas kolizji.

Montaż fotelika a bezpieczeństwo 

Noworodki i niemowlęta mają niedojrzałe mięśnie. Ich kark nie jest w stanie utrzymywać główki, a to podnosi ryzyko zmniejszenia drożności dróg oddechowych w przypadku gdy kąt jest zbyt mały. Z kolei zbyt duży kąt wiąże się z prawdopodobieństwem nieprawidłowego zapięcia pasów. A to może spowodować słabszą ochronę podczas ewentualnej kolizji. Mianowicie energia wypadku może koncentrować się na odcinku szyjnym. A jak już wiemy jest to newralgiczny obszar, który trzeba szczególnie chronić. Z tych właśnie powodów powinniśmy zadbać o prawidłowy kąt instalacji fotelika. Może być to problematyczne, ponieważ kanapy samochodowe posiadają różny kąt pochylenia. Dlatego stworzyliśmy Universal Level Technology™, która rozwiązuje ten problem. 

Luka to już nie problem 

W BeSafe interesują nas realne sytuacje i problemy. A z ponad 60-letniego doświadczenia wiemy, że aut z pochyłą kanapą jest bardzo dużo na rynku. Dlatego nasi inżynierowie opracowali Universal Level Technology™. Wyjątkowa funkcja sprawia, że baza nie musi przylegać do kanapy i pasuje do wielu samochodów. Dzięki temu fotel po zamontowaniu w samochodzie zawsze „leży” tak samo. Dlatego jest to dobry wybór dla rodzin posiadających auto z pochyłą kanapą, a także gdy fotelik  jest używany w kilku samochodach. Niezależnie od kształtu kanapy dziecko będzie jechało w samochodzie w identycznej pozycji. Ponadto fotelik zapewnia dzieciom dużo miejsca na nogi, a rodzicom komfort użytkowania.

Dzięki Universal Level Technology™ przestrzeń między fotelikiem, a siedziskiem kanapy nie jest błędem.

Na zdjęciach poniżej widać jak wygląda iZi Twist B zamontowany w różnych samochodach. Gołym okiem widoczna jest różnica – w jednych samochodach, jak np. BMW 5 fotelik praktycznie dotyka kanapy, natomiast w VW Tiguan już dobrze widać przestrzeń między fotelikiem, a siedziskiem kanapy. Ogólna zasada jest taka, że im bardziej nachylona kanapa, tym ta przestrzeń jest mniejsza.

BeSafe izi Twist B w VW Tiguan
VW Tiguan
BeSafe izi Twist B w Audi A3
Audi A3
BeSafe izi Twist B w Ford Mondeo
Ford Mondeo
BeSafe izi Twist B w Renault Captur
Renault Captur
BeSafe izi Twist B w Opel Astra
Opel Astra
BeSafe izi Twist B w BMW 5
BMW 5

Fotele BeSafe, które posiadają Universal Level Technologi

Dodaj komentarz